04 Mayıs 2024 Cumartesi

OTOGARA SIĞINMACI AKINI

Türkiye’de bulunan ve Edirne üzerinden Yunanistan'a gitmeyi planlayan çoğunluğu Suriyeli sığınmacı, Bayrampaşa'daki Büyük İstanbul Otogarı'na geldi. Otobüs firmalarının bilet satmadığı sığınmacıların otogardaki bekleyişi devam ediyor.
Türkiye'de çeşitli illerde oluşturulan kamplarda kalan çok sayıda Suriyeli, Avrupa'ya gidebilmek amacıyla İstanbul Otogarı'na akın etti. Önce Edirne'ye, oradan daYunanistan'a geçmeyi planlayan sığınmacılara otobüs firmaları bilet satmadı.Yunanistan'a geçip ardından diğer Avrupa ülkelerine gitmek isteyen sığınmacılar, kendilerine yardımcı olunmasını istedi. Aralarında kadın, çocuk ve engellilerin de bulunduğu sığınmacıların otogardaki bekleyişi devam ediyor.
Otogara gelenlerden Raman Karca “Yunanistan’a geçmek istiyoruz. 2 gündür bu yollarda mahvolduk. Edirne’ye gittik, bizi geri gönderdiler. Nereye gittiysek hep kapalı, hiç kimse bizi almadı. Şimdi tek bir amacımız kaldı Edirne’yi geçmek. Ondan sonra Allah büyüktür. Bir umudumuz var, Yunanistan sınırını geçersek Almanya’ya veya herhangi bir ülkeye geçebiliriz.” diye konuştu.
Eşi ve 3 çocuğuyla bekleyen Faik Hüsnü ise İstanbul’da yaşadıklarını ancak hayat pahalılığından Avrupa’ya gitmeye çalıştıklarını anlattı. Hüsnü, “Bir yıldır İstanbul'da yaşıyoruz. Burada evler çok pahalı. Kiralar çok arttı. 3 çocuğum var, Avrupa’ya gitmeye çalışıyoruz, neresi olacağı belli değil.” dedi.
Türkiye’de iş bulmadığını ve hayatın pahalı olduğunu söyleyen Reşvan Mustafa ise şöyle konuştu: “Suriyeli birine çalıştığı zaman verilen para az. Otobüs gelecek diye vaat var ama bekliyoruz. Çok kişi gitti.”
Yetkililer, otogarda bekletilen Suriyeli sığınmacıların Osmaniye’de bulunan kampa gönderileceğini kaydetti.

Sığınmacıların Avrupa umudu

Yunanistan'a gitmek için geceden bu yana Edirne  otogarında toplanan sığınmacıların bekleyişi sürüyor.
Sosyal medyada haberleşerek otogardaSabahlayan, aralarında çocuk ve  kadınların da bulunduğu sığınmacıların sayısı sürekli artarken, polis bir yandan  güvenlik önlemlerini artırırken bir yandan da Suriyelileri, İstanbul'a geri  dönmeleri konusunda ikna etmeye çalışıyor.
Sayıları 300'ü bulan ve her geçen zaman artan sığınmacılar, Yunanistan'a ve oradan da  Almanya'ya gitmek isterken, otogarda toplanmayı önlemek için kentin farklı  noktalarında yapılan kontrollerde yakalanan sığınmacılar da İstanbul'a  gönderiliyor.
İnternet üzerinden haberleşerek Edirne’ye gelmeyi başaran ve otogarda oturma eylemi yapan 250 kişilik grup adına konuşma yapan Ahmet Mihtaki, deniz yolundan gidişlerin boğulmayla sonuçlandığı için Edirne’den Yunanistan sınırını geçip oradan Almanya’ya yürümek amacıyla geldiklerini söyledi. Çıktıkları yoldan kimsenin kendilerini geri çeviremeyeceğine anlatan Mihtaki, "Biz kimseden korkmuyoruz. Buraya gelirken biz ölümü ve tüm zorlukları göze aldık. Amacımız Almanya’ya gitmek. Türk insanı, askeri,  polisi çok iyi ve merhametli. Bize yardımcı olup karışmasınlar yürüyerek sınırı geçmemize izin versinler. Sınırı geçip yaşamaya gideceğiz. Ülkemizde savaş olduğu için gidiyoruz bizi anlasınlar" dedi.
Muğla’nın Bodrum İlçesi’nde ailesiyle Yunanistan’a gitmek isterken denizde boğularak yaşamını kaybeden 2 yaşındaki Aylan bebeğin sahilde kumsal üzerinde fotoğrafını ellerinde tutan çocuklar Almanya’ya gitmek için kendilerine izin verilmesini istedi. Suriyeli 9 yaşındaki kız çocuğu Ceylan, polislerin Almanya’ya gitmeleri için kendilerine izin verilmesini istedi. Türkçe konuşmayı bilen 7 yaşındaki diğer kız çocuğu İvana ise Almanya’ya gidip okuyup öğretmen olmak istediğini söyledi. Savaşta 2 ayağını kaybeden ve Almanya’daki abisinin yanına gitmek için tekerlekli sandalyesi ile yanına 1 yaşındaki oğlu Rafeel eşi  Salem’i alarak yola çıkan Hijam Corom’un, dramı yürekleri dağladı. Suriye’de savaş çıkmadan önce çok mutlu bir şekilde yaşadıklarını anlatan Corom, "Savaşta iki ayağımı kaybettim ama ümidimi kaybetmedim. Eşim ve çocuğumla Almanya’da bulunan abimin yanına gitmek için yola çıktık. Tek umudum Almanya’ya gitmek orada eşimi ve beni yeni bir hayat bekliyor" diye konuştu.

Tarih: 15 Eylül 2015 Salı    Hit: 1480

Fotoğraflar
  • #
Henüz yourm yapılmadı, ilk yorum yapan sen ol