28 Mart 2024 Perşembe

DONANIMLI VE GÜÇLÜ BİR GENÇLİK

Geleneklerine bağlı kalarak, çağın gereklerini iyi okuyabilen, topluma ve insanlığa değer katan bir gençlik için çalışmalar yapan Türkiye Gençlik Vakfı (TÜGVA), yeni nesil bir gençlik vakfı olarak dikkat çekiyor.
Türkiye Gençlik Vakfı (TÜGVA) Bayrampaşa Şubesi yeni yerinde hizmet vermeye başladı. Abdi İpekçi Caddesi üzerinde Kaymakamlığa yakın bir binada hizmet veren TÜGVA Bayrampaşa Şubesi Başkanı Demircan Güler, Başkan Vekili Osman Türkmen, Ortaokul Koordinatörü Ahmet Yarımay ve Teşkilat Koordinatörü Semih Şafak Turan, vakfın çalışmaları hakkında Bayrampaşa’daki basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
TÜGVA Bayrampaşa Şubesi Başkanı Demircan Güler, kısa adı TÜGVA olan Türkiye Gençlik Vakfı’nın 2013 yılında kurulduğunu belirterek, “TÜGVA bizim gibi gönüllü gençlerin eşliğinde kurulan bir vakıf. Türkiye Gençlik Vakfı olarak geleneklerine bağlı kalarak çağın gereklerini iyi okuyabilen, topluma ve insanlığa değer katan, iyi ahlaklı, hoşgörülü ve bilgili bir gençliğin oluşumuna katkı sağlamak amacı ile çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. İstanbul’da 39 ilçede, Türkiye’de 81 il ve 420 ilçedeki temsilciliklerimiz, yükseköğrenim öğrenci yurtlarımız, kıraathanelerimiz, eğitim merkezlerimiz ve icathanelerimiz ile yüz binlerce gencimize barınma, burs ve eğitim imkânı sunarak Türkiye gençliğine katkı sağlamaktayız. Vakfımız, kamu yararını haiz sivil toplum kuruluşu statüsü ile bugüne kadar olduğu gibi bundan sonraki süreç içerisinde de Türkiye gençliğinin milli ve manevi değerlerinin gelişimi adına hukukun üstünlüğünü benimseyerek devletimiz ve milletimiz lehine üreteceği projeler ile faaliyetlerini sürdürmeye devam edecektir. Vakfımızı yakından tanımak ve faaliyetlerimizi yerinde incelemek isteyen herkesi Bayrampaşa şubemizde ağırlamaktan mutluluk duyarız. Bayrampaşa’daki tüm ortaokul ve tüm liselerde şu anda teşkilatlanmamızı tamamladık. Yaklaşık 760 öğrenci TÜGVA’ya bağlı olarak eğitimler görüyor, seminerlere katılıyor. Yapay Zeka atölyelerinde eğitimler görüyor. Kur’an kursu, İngilizce eğitimi alıyor. Tiyatro akademisi bizde de var. Drone akademisi, Hazerfan okulu, bunlar hep geleceğe yönelik donanımlı projeler. Okullarda adımız TÜGVA olarak geçmez. Ortaokullarda Medeniyet ve Değerler Kulübü, liselerde ise Medeniyet ve Düşünce Kulübü olarak Milli Eğitim Bakanlığı onaylı bir kulüp olarak çalışmalar yapıyoruz. Bu sene vakfımızı Bayrampaşa’da açmak nasip oldu bizlere. Daha büyük projeler yapmak için son olarak muhtarlarımızla beraber toplantı yaptık. Bu hafta da yerel gazetelerimizle buluşalım, neler yapabiliriz Bayrampaşa için, gençlik için ortak çalışmalarda nasıl bulunabiliriz diye fikir alışverişi yapmak istedik. Bayrampaşa gençliği için biz ne eksikse yapmaya hazırız. İmkanlarımız var. Tüm imkanları gençlik için kullanmaya hazırız” dedi.

Gençlere yönelik her türlü eğitim veriliyor
TÜGVA’nın Akademik eğitim, Kişişel eğitim, Kültür sanat, Oryantasyon, Sosyal sorumluluk, spor aktiviteleri, yutiçi ve yurt dışı geziler ve kampları yaptığını belirten Başkan Güner, “Ortaokul koordinatörlüğü Değerler Eğitimi, Kış kampı, Münazara yarışması, Okuma grupları, Pedagog eğitimi, Sabah namazı buluşmaları, Uçurtma şenliği, Yazarlık okulu, Yaz okulu gibi sosyal ve kültürel faaliyetlerde bulunuypruz. Lise koordinatörlüğü Dil akademisi, Diplomasi okjulu, Doğa kampı, Hukuk okulu, Seyyah İstanbul, Beyaz gezi, Fetih ve aksiyon kış kampı, Genç Tiyatro Akademisi, Okuma grupları, Hava ölçüm istasyonu, Mühendislik atölyesi, Satranç atölyesi, Şehir ve mimarlık Atölyesi, Uzaya balon Gönderme Atölyesi gibi etkinlikler yapılıyor. Yine Yükseköğrenim Koordinatörlüğü ile üniversite gençliğine, Kadın ve aile koordinatörlüğünde de  kadınlar ve ailelere yönelik, Çalışan Gençlik Koordinatörlüğü’nde iş hayatını sürdüren gençlere yönelik eğitim ve çalışmalar, Eğitim Koordinatörüğü’nde çeşitli söyleşiler ve eğitimler, Medya İletişim Koordinatörlüğü’nde ise grafik ve tasarım kursu ve medya söyleyişileri yapıyoruz. Evler ve Yurtlar Koordinatörlüğü ile meslek grubu buluşmaları, sosyal kültürel faaliyetler ve halk eğitim kursları, Spor Koordinatörlüğü’nde sportif faaliyetler, Drone Okulu, Hazerfan Okulu, Mini Golf ve Genç Lig düzenliyoruz” şeklinde konuştu.

Yaz Okulu ve Doğa Kampı’na yoğun katılım
TÜGVA’nın yaptığı önemli projelerden biri de yaz okulu ve doğa kampı olduğunu belirten Güner, “Geçen sene Bayrampaşa’da iki ortaokulda yaklaşık 600 öğrenciyle yaz okulu yaptık. Yaz okulunda, iki okulu kız-erkek olarak böldük. Sabahtan öğlene kadar Kur’an eğitimi, öğleden sonra spor faaliyetlerinin hepsi, haftada bir gün de gezi. Burada yemeği, tişörtü, Kur’an-ı Kerim-i, çantası, gerekli kullanacağı aletler hepsini TÜGVA olarak biz sağladık ve 600 gençten bir lira para almadık. 6 hafta süren bir yaz okulu gerçekleştirdik. Bunun geri dönüşümü çok iyi oldu bize. Ailelerden gerçekten çok faydalı olduğunun kanaatine vardık. Onun sonrasında da liselerle birlikte Edirne Saroz Gökçetepe Tabiat Parkı’nda İstanbul’dan yaklaşık 16 bin erkek öğrenci ve 8 bin kız öğrenciyle doğa kampı yaptık. Bayrampaşa’dan biz 450 kişi gönderdik.  Burada çocuklar her türlü spor branşında etkinlikler yapıyorlar. Bazen onların istediği yarışmaları yapıyoruz. Belediye başkanları, bakanlar ve yazarlar kampı ziyaret ettiler. Bir tarafı orman, bir tarafı deniz 4’er kişilik çadırlarda kaldı çocuklar. Sabah saat 06.00’da sabah namazıyla başlayan program akşam saat 20.00’den sonra ateşin başındaki sohbete kadar devam eden güzel bir ortam oldu. Bu sene biraz daha hedefi büyüttüler ve İstanbul geneli 20 bin erkek öğrenci, 15 bin kız öğrenciyle yine aynı yerde doğa kampı yapılacak. Bayrampaşa’dan bizim kontenjanımız da 800 oldu. Önemli bir oluşum bu elimizden geldiğince faydalı olabilecek şekilde gençleri yönlendirmeye çalışıyoruz” diye konuştu.

Drone ve Diplomasi eğitimleri
Başkan Demircan Güler, bu sene liselerde Hazerfen Okulu yaptıklarını belirterek, “Okullara gerçek uçak simülatörü götürdük. Eğitim verdikten sonra uçağı simülatörde düşürmeden kullanan çocuklara Türk Hava Yolları’yla bir aylık protokol imzaladık ve eğitim verdirdik. Burada bir aylık eğitim aldıktan sonra Çorlu’da eğitim uçuşuna gönderdik. Yardımcı pilot olarak ilk defa havada helikopterle turu attılar. Türkiye’de şu anda pilot açığımız var. Pilot açığının altyapısını oluşturduk. Yine çok tutulan eğitimlerden bir tanesi de Drone Akademisi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile birlikte çocuklara sertifikalı Drone eğitim verdik. Burada eğitimi başarıyla tamamlayan çocuklar kendi okullarının tanıtım videolarını çektiler. Bunu bir yarışma olarak yaptık. Şu anda drone pilotluğu sinema sektöründe olsun, dizi sektöründe olsun, çok tutulan bir dal. Geliri de iyi olduğu için gençler ilgi gösteriyor. Aynı zamanda Diplomasi Akademisi yaptık. Okullarımıza diplomatlar getirerek çocuklarla buluşturduk. Neden diplomat olmalısınız ve nasıl olmalısınız bunu anlattık. Suat Terimer Lisesi’ne Tıp Akademisi, Sağmalcılar Lisesi’nde Hukuk Akademisi gerçekleştirdik. Burada Hukuk Fakültesi 4. Sınıf öğrencileri sunum yaptı. Daha sonra bir avukatlık bürosunu ziyaret ettik” ifadelerini kullandı.

TÜGVA Bayrampaşa’da çok iyi yerlerde
TÜGVA’nın verdiği eğitimlerden de bahseden Başkan Güner, “TÜGVA çocuklara sadece değerler eğitimi  vermiyor. Spor eğitimlerinin yanında dini eğitimler, İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca kurslarına da bu sene başladık. Robotik Kodlama ve Yapay Zeka atölyesi de kurduk. Ailelerden ve çocuklardan böyle bir talep geldi bize. Ebru sanatı eğitimleri başlayacak. Çocuklardan ne talep gelirse onları yapmaya çalışıyoruz. Öğretmenlere, müdürlere, ‘TÜGVA’dan ne istersiniz’ diye soruyoruz. Biz size nasıl faydalı olabiliriz, eksik kaldığınız yeri nasıl tamamlayabiliriz. TÜGVA Bayrampaşa’da çok iyi gidiyor. İnşallah bu sene yerimizi de açtıktan sonra daha da iyi gidecek. Sizin de bu konuda fikir ve görüşlerinize ihtiyacımız var.  İki sene önce 30 genç ile başladığımız yerde 2 sene sonra 760 liseli gence ulaştık. Ortaokullarda 360 gencimiz TÜGVA’yla beraber eğitim olsun, spor olsun, donanım katacak projeler olsun, sabah namazları programları olsun, dini eğitimler olsun her şeyi en baştan sona kadar biz veriyoruz. Liseden mezun oldu çocuk üniversiteye gidecek. Üniversitelerde yeniler kulübümüz var. O da TÜGVA’ya bağlı. İstanbul’daki Türkiye’nin yüzde 90 üniversitenin özel üniversiteler dahil içerisinde bulunuyoruz. Bu arada İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordineli çalışıyoruz. Bayrampaşa’nın her ortaokulunda ve lisesinde temsilcilerimiz var. İlçe Milli Eğitim Müdürümüz bizi çok iyi bilir. Bu sene daha kapsamlı daha fazla kitleye ulaşarak yaz kampını yapacağız inşallah” şeklinde konuştu.

Her tür düşünce ve görüşten öğrencimiz var
TÜGVA’nın hiçbir siyasi partiyle bağının olmadığını ve her türlü inanca sayı duyduklarını belirten Başkan Güner, “Şunu da belirtmek isterim ki TÜGVA’nın AK Parti ile bir bağlantısı yoktur. AK Parti’de görev alan kimse bizde görev alamıyor. Burada ülkücüler de var, CHP’li gençler de var.  Ortaokul, lise, üniversite çağındaki gençlere hitap ediyoruz. 13 yaşından itibaren çocuklarımızı üniversiteye kadar taşıyoruz. Türkiye genelinde 80 tane yurdumuz var. Kayıt için belli bir standardımız yok. Her çocuk gelebilir. Bizim amacımız gençliğin sosyal, fiziksel, zihinsel, ruhsal ve manevi gelişimlerini gözeterek, kendini devamlı geliştiren, kültürel birikime önem veren, yenilikçi ve nitelikli insan kıymetinin oluşumuna katkı sağlamak. Medeniyetimizi yeniden ihya ve inşa edecek nesilleri yetiştiren bir vakıf olmak. Yeni nesil gencin enerjisi, hızı ve dinamizmi ile iyilik odaklı işler yapan, deneyimini paylaşan ve yaşatan anlayışa sahip vakıfçılık modelidir. Bizim dört önemli değerimiz vardır. Adalet, Birlik, İyilik ve Ahlak. Herkesi TÜGVA Bayrampaşa Şubesi’ne bekliyoruz” şeklinde konuştu.

Türkmen: Eğitime çok büyük önem veriyoruz
TÜGVA Bayrampaşa Başkan Vekili Osman Türkmen ise yaptığı konuşmasında “Biz gerçekten samimi insanlarız, vakfımız gerçekten samimi. Hiçbir kötü niyet olmadan vakfımıza ortaokuldan tutun da liseye kadar hatta üniversiteye kadar çocuklarımızı nasıl yetiştirebiliriz nasıl doğru yollara kanalize edebiliriz. Bu anlamda da eğitime çok büyük önem veriyoruz. Her gencin bizim TÜGVA’nın referansıyla bir yerlere gelebilmesi açısından, burada yetişmesi açısından gençlerin hepsini burada toplamaya çalışıyoruz. Biz doğru insan kaynağı bulmanın peşindeyiz. ‘Biz kime ne verebiliriz, nasıl yardımcı olabiliriz’ diye bütçelerimiz var, imkanlarımız var. Bu bütçeleri doğru yerlerde kullanmak amacındayız. Amacımız Bayrampaşa ve Türk gençliğine hizmet etmek ve onlara geleceğe hazırlamak. Ayrıntılı bilgi almak isteyenler www.tugva.org adresinden bilgi alabilirler” diye konuştu.

Tarih: 09 Mayıs 2019 Perşembe    Hit: 2538

Fotoğraflar
  • #
Henüz yourm yapılmadı, ilk yorum yapan sen ol